måndag 13 juni 2011

Grattis Ture 1 år!


Idag har vår lilleman fyllt ett år, det är inte klokt att han redan blivit så stor! Han fick smaka sin första tårtbit och den smaskade han i sig med god aptit medan han sa "nam nam" mellan tuggorna :) Till fyllning valde jag fruktmousse och bananmousse, för han älskar frukt och särskilt banan. Jag dekorerade rätt så enkelt, bara en nalle och så en liten kille som ska föreställa Ture. Ture är en så himla glad och mysig liten kille, en riktig solstråle!

Ljusa bottnar fyllda med bananmousse och fruktmousse
Spacklad med grädde och täckt med marsipan/sugarpaste
Dekorationer i sugarpaste och kristyr







Tårtbrickan kommer från Siluett of Sweden

14 kommentarer:

  1. Väldigt enkel, men herregud så söt :)
    Nallen är helt underbar !
    Jag ser fram emot de kommande tårtorna!

    SvaraRadera
  2. Jättesöt! Jag ska också snart göra en 1-årstårta och letar inspiration!

    SvaraRadera
  3. Så söt tårta! Jättefin!

    SvaraRadera
  4. Vilken gullig tårta! :) Tänk vad snabbt dom blir stora. Min son fyllde oxå nyss 1 år, o jag tycker nyss han föddes :S Nu springer han runt o gör bus hela dagarna ist...

    Kika gärna in i min "nystartade" tårtblogg o lämna en kommentar...

    SvaraRadera
  5. Tårtan är jättesöt! Så fina figurer, kan tänka mig hur Ture ser ut. :) Roligt att han gillade sin tårta också. :)

    SvaraRadera
  6. Vilken söt bebis! =)
    Supergullig tårta!

    SvaraRadera
  7. Ja tiden går väldigt fort! Har också en ettåring här hemma:-) Tures tårta blev väldigt söt!

    SvaraRadera
  8. Fina tårtor! Måste läsa igenom hela bloggen när jag har tid, det är så kul med tårtor!

    SvaraRadera
  9. hej
    vi vill bara tipsa om att jag har 3 st bakrelaterade tävlingar nu och kanske vill du delta.
    kommer komma nya varje vecka som e i samma tema

    http://tartpalatset.blogg.se/2011/july/vinn-2skalar-2skedar.html

    http://tartpalatset.blogg.se/2011/july/vinn-bestickset-med-atpinnar.html

    http://tartpalatset.blogg.se/2011/july/vinn-maltidsmatt-har.html

    SvaraRadera
  10. Men så söt:)


    Var gärna med och tävla om en Decomax, en super hjälpreda då du skall dekorera och spritsa dina bakverk:

    http://maddesmumms.blogg.se/2011/september/vinn-en-decomax-dekorationssprits.html

    SvaraRadera
  11. Vilken underbart gullig tårta <3

    SvaraRadera