torsdag 26 maj 2011

Pippitårta till Saga!


Idag fyllde vår lilla tös fem år, tänk vad tiden gått fort! Saga önskade sig en Pippitårta, helst med Pippi från den tecknade filmen. Fast jag gjorde istället en egen version av Pippi, dvs jag försökte inte ens att göra hennes ansikte likt originalet. Jag hade som vanligt höga ambitioner och skulle göra minst herr Nilsson också, gärna Lilla gubben med, men när jag var klar med Pippi så var klockan halv ett på natten och jag insåg att det nog var bäst att gå och sova istället. Och tur var väl det för vår minsta gosse väckte mig tidigare än vanligt... Tårtan blev väl godkänd i alla fall, för Saga utropade: "det ser ju precis ut som Pippi!"


Ljusa bottnar fyllda med blåbärsmousse och vaniljmousse
Spacklad med grädde och täckt med sugarpaste
Dekorationer i sugarpaste och kristyr


Grattis lilla gumman!





Tårtbrickan kommer från Siluett of Sweden

8 kommentarer:

  1. Härlig tårta!! Jättefin Pippi! Saga blev säkert överlycklig av denna tårta. :o)

    SvaraRadera
  2. Oj vad fin!! När du har tid bara måste du göra en steg-för-steg när du modellerar en människa, du är så himla duktig!!!

    SvaraRadera
  3. FY VAD DUKTIGT! MUMS! Kolla gärna in min nya webb-shop med cupcake-och baksaker. www.cupcakeshop.se :)

    SvaraRadera
  4. Super snygg Pippi tårta!!! Du kan nu redan starta ditt kondis!! ;O)

    Ha du spritsat blommorna längst ner??

    Mvh Milla

    SvaraRadera
  5. hej
    vi vill bara tipsa om att jag har en tävling nu och kanske vill du delta. man kan vinna 4 st utstickare för tårtdekoration
    http://tartpalatset.blogg.se/2011/may/min-tavling-nr-2-1.html

    SvaraRadera
  6. Ville bara säga att du nog bakar de vackraste tårtor jag någonsin sett!
    Starta eget på en gång å du kommer att sälja hur bra som helst!
    Fortsätt med de fina konstverken!
    å lycka till med allt
    kram kram

    SvaraRadera