lördag 6 mars 2010

Min allra första bröllopstårta


Äntligen har jag fått göra en bröllopstårta! En i lite mindre format, bara 20 bitar, och det kändes bra att det inte var till ett stort bröllop nu när det var första gången för det känns ju lite speciellt när någon ska gifta sig och man vill ju verkligen få det perfekt i dessa sammanhang. Men det gick ganska bra tycker jag, blev nöjd med utseendet. Fast jag behöver mycket mer träning på att göra rosor!

Ett stort grattis till brudparet, hoppas ni får en underbar framtid tillsammans!

Ljusa bottnar fyllda med björnbärsmousse och vit chokladmousse
Spacklad med grädde och täckt med sugarpaste
Dekorationer i sugarpaste (och floristtråd i silver)




16 kommentarer:

  1. Vilken ära att få baka bröllopstårta! Fin blev den också =)

    SvaraRadera
  2. Min första reaktion var Wow! Och sen vilka snygga rosor! Har försökt hur mycket som hellst och tror jag har gett upp...

    SvaraRadera
  3. vilken underbar tårtar super fint!!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för era positiva kommentarer! :)

    SvaraRadera
  5. Åh, jag tycker den var jättefin! Jättefina rosor! Jag har fått i uppdrag att göra en bröllopstårta i sommar och letar efter inspiration.

    SvaraRadera
  6. Superjättefina rosor! =)
    Måste bara komma hit alttid då o då o kika dina underbara tårtor!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Det var en jättefin bröllopstårta! Verkligen! Vackra färger, och rosorna är ju perfekta. Vackert med hjärtanen också. :-)

    SvaraRadera
  8. Anette Nilsson8 mars 2010 kl. 13:53

    En liten fråga bara? Äter man dekorationen eller inte? om man äter den är den hård då?

    By the way.... Tårtan var jättefin.

    Nettan

    SvaraRadera
  9. Nettan: Tack! Rosorna är gjorda av en sugarpaste som hårdnar när den torkar, men kantdekorationen är mjuk. Så det går ju att äta allt men vissa dekorationer är hårdare än andra och så är det ju gjort av bara socker så det är ju väldigt sött!

    SvaraRadera
  10. Tårtan var helt fantastisk, både till utseende och smak! :) Tack så jättemycket!

    SvaraRadera
  11. mari-meja: Vad kul att höra! Tack!

    SvaraRadera
  12. Jösses människa vad duktig du är, helt otroliga tårtor och cupcakes. min passion ligger i matbröd. Men det där som du håller på med måste jag bara testa då barnbarnet fyller 3 år. Vill du baka nåt gott till frukosten kolla in www.akinomfunderar.blogspot.com Lycka till om du startar eget kondis, det måste ju bara lyckas.
    monika

    SvaraRadera
  13. Det var en kjempefin kake. Liker veldig godt den grønnfargen du har fått til. Nydelige blomster :) Liker ideen med hjertene og florist tråd veldig godt :)

    SvaraRadera
  14. Hej hej!
    Jag ska gifta mig om 11 dagar och jag har en bagare men jag hittar ingen tårta jag tycker är fin...
    Kan inte du som verkar vara SÅ SÅ duktig skicka några förslag till mig?
    Det är ett mysigt, romatiskt och intimt bröllop där brudbuketten är orange/röda kallor, vidikissar och små styckhyacinter. Dessa ligger på en bädd av svärmorstunga och är sammanbundna med ett sidenband i champangefärg..
    Har kollat på 2000 bilder på internet och inte hittat rätt... =( börjar ta slut på alternativ och dagar nu..

    Älskade dina små cupcakes! super söta!
    Tacksam för svar!

    pillis_pettersson@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Hejhej!
    Vilka otroligt fina tårtor, du är riktigt duktig!
    Jag håller själv på att baka tårtor, och ska nu göra en bröllopstårta till ca 20 personer. Tänkte därför höra vilka storlekar på bottnar du har använt till den här?
    Och om du har stadgat upp bottnarna med något, vet att vissa använder blompinnar eller något liknande!

    Tacksam för svar!
    virre_9@hotmail.com

    bakethecake.blogg.se

    SvaraRadera