tisdag 26 januari 2010

En draktårta åt min lilla gubbe


Min lilla gullunge fyllde två år häromdagen (herrejösses vad tiden går!) och firades med stort kalas. Denna draktårta var vad jag lyckades knåpa ihop i kalasstressen och det var lite krångel med fyllningar och annat småtrassel, men tillslut blev det en tårta i alla fall! Hade en helt annan plan från början men då jag fick inspiration från engångstallrikarna vi köpt till kalaset (med drakar på :))så ändrade jag mig. Jag blev rätt så nöjd med tårtan, men om jag inte hade varit en sån tidsoptimist hade jag junnat jobba på den mycket mer! Jag älskar ju att modellera och hade tänkt ha fler kompisar till draken :)

Ljusa bottnar
Fylld med jordgubbsmousse och citronmousse
Spacklad med grädde och täckt med marsipan och sugarpaste 50/50
Dekorationer i sugerpaste och flowerpaste


9 kommentarer:

  1. Jättesöt draktårta! Tycker den är fin som den är, draken ser nöjd ut fast han är utan kompisar. ;) En sån här tårta skulle nog också vår treåring tycka om. :)

    SvaraRadera
  2. Älskar drakens uttryck!! Små detaljer (som att draken tittar lite snett uppåt) kan få sådana effekter! Då jag studerade draken kom jag på mig själv med att jag satt med huvudet på sned och hade ett brett leende på läpparna, hihi =)

    SvaraRadera
  3. Förutom den fantastiska (som alltid) tårtan hade jag ju velat se en bild på tallrikarna som var inspirationen! :)

    SvaraRadera
  4. Elin: Tyvärr så var det ju engångstallrikar så de ligger i soptunnan här ute :)

    SvaraRadera
  5. Verkligen fin! Hur kan man vara så där duktig? =) /Merja M.

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket! Öva, öva, öva... ;)

    SvaraRadera
  7. Hej Maria, här kommer jag igen.. Denna gång för att ge dig en award! Utmärkelsen får du för din fina blogg fylld med härlig inspiration. Jag kan inte få nog av dina fantastiska tårtor! Titta in på min sida för mer information =)

    SvaraRadera
  8. Du är verkligen jätteduktig, tänkte att jag skulle försöka mig på en drak tårta i helgen, med inspiration av dig ;)

    SvaraRadera