lördag 16 januari 2010

Blixten McQueen




En tårta med Cars-tema var önskemålet från Liams mamma. Så då blev det helt enkelt en Blixten som fick pryda tårtan. Men helt enkelt var det inte, jösses vad jag fick sitta och pilla med den innan jag blev nöjd! Perfektionist som jag är så fick jag börja om flera gånger, var nog den svåraste figuren jag modellerat hittills. men slutresultatet blev väl ganska godkänt i alla fall? Grattis till Liam som fyllde fyra år idag!

Ljusa bottnar
Fylld med vaniljkräm och hallonsylt
Spacklad med grädde och täckt med sugarpaste
Dekorationer i sugarpaste, flowerpaste och kristyr



3 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta!!! Helt underbar. Du kan verkligen det här med att baka tårta. Min son önskar sig också en cars tårta så därför googlade vi och hittade denna fina tårta.

    SvaraRadera
  2. instämmer med föregående... googlade åxå efter en blixten tårta å den här var ju heeelt underbar =)
    //ida

    SvaraRadera
  3. Detta är nog den bästa moddelerade bixten jag har sett. Grymt bra jobbat :o)

    SvaraRadera